Autourheilun ystäville luvassa kiinnostavia tuote- ja palvelu-uutuuksia – AKK ja Rotor Form yhteistyöhön

Julkaistu 16.2.2017 19:19

Autourheilun kansallinen lajiliitto AKK sekä maahantuonti- ja myyntiyhtiö Rotor Form Oy ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka tarkoituksena on kehittää autourheilun brändiä ja näkyvyyttä. Rotorista tulee sopimuksen myötä AKK:n ja koko suomalaisen autourheilun pääyhteistyökumppani.

Yleisölle ja kuluttajille sopimus tulee tarjoamaan tuotesarjoja ja palvelu-uutuuksia muun muassa MM-rallin, SM-sarjojen sekä huippuvalmennus- ja yhteiskuntahankkeiden myötä.

– AKK:n ja Rotorin luoman yhteistyömallin avulla halutaan palvella entistä paremmin kaikkia autourheilun ystäviä, kertoo AKK:n markkinointijohtaja Heli Kemppainen.

– Nyt tehty sopimus tarkoittaa yhteisen pitkäjänteisen työn aloittamista, joka kattaa kaikki AKK:n tuotteet Suomen MM-rallista, Neste Rallista, aina kansallisiin arvosarjoihin, nuorisovalmennukseen sekä vastuullisuus- ja turvallisuushankkeisiimme. Samalla ryhdymme luomaan suomalaiseen autourheilun punoutuvaa kivijalkamallia, jonka kautta autourheilufaneilla on jatkossa mahdollisuus hankkia haluamansa tuotteet saman sateenvarjon alta – oli kyseessä sitten pääsyliput tai kannatustuotteet, Kemppainen kuvailee.

Kaikissa uusissa tuotteissa on selkeä ja yhtenäinen autourheiluilme, joka yhdistetään tapahtumien omiin visuaalisiin ratkaisuihin.

Suomen MM-rallin virallisten oheistuotteiden tuottajana ja markkinoijana aiemmin toiminut Rotor Form on laajentuneesta sopimuksesta ja uudentyyppisestä yhteistyöstä mielissään.

– Ralli ja autourheilu ovat lähellä suomalaisia. Uskon, että niiden merkitys korostuu, kun Suomi nyt viettää 100. juhlavuotta. Teemme yhteistyössä AKK:n kanssa ison satsauksen suomalaisen autourheilun näkyvyyden parantamiseen ja AKK:n tapahtumabrändien markkinointiin, sanoo Rotor Formin toimitusjohtaja Sami Eljaala.

AKK:n ja Rotor Formin solmima yhteistyösopimus on kaksivuotinen. Ensimmäiset maistiaiset yhteistyötä saadaan maaliskuussa Neste Rallin reitin julkistuksen myötä, jolloin autourheilufaneille esitellään uunituoreet Suomen MM-rallin oheistuotteet.

– Uusi verkkokauppakonsepti tulee olemaan merkittävässä osassa tuotteiden kotimaisessa ja kansainvälisessä levityksessä. Tuotteiden saatavuus paranee myös tehostuvan tapahtumamyynnin ja päivittäistavaraketjujen kautta tapahtuvan myynnin ansiosta, lupaavat Rotorin Mika Tolonen ja Maija Mikkola.