Hupsista – asiakkaalle toimitetussa Tesla Model 3:ssa oli kolme valkoista ja yksi ruskea oviverhoilu

Sähköautojen massamarkkinoille Model 3 -aloitusmallillaan pyrkivä Tesla on ollut suurissa vaikeuksissa auton tuotannon kanssa. Valmistusmäärät ovat kuitenkin alkaneet hiljalleen kohota alun massiivisten ongelmien jälkeen, ja Model 3:ia on ehditty luovuttaa jo asiakkaillekin Atlantin toisella puolella. Vähemmän huolellinen viimeistely on ollut ongelma Teslan kalliimmissakin malleissa, mutta Model 3 tuntuu olevan vielä paljon huolimattomammin kasattu.

Niinpä eräs autoalan vaikuttaja totesi, että auton koripaneelien väliset raot näkyvät Marsiin saakka. Toki eri yksilöiden välillä on suuria eroja, ja samassakin autossa voi olla huomattavaa laadunvaihtelua eri kohdissa. Suurin osa näistä ongelmista on silti ollut sitä luokkaa, että ne eivät paista välittömästi silmään. Nyt nettiin putkahti kuitenkin sellainen yksilö, jonka pääsy tehtaan laadunvalvonnasta läpi on todellinen ihme.

Amerikkalaiselle asiakkaalle toimitettiin nimittäin valkoinen Model 3 Performance, jonka sisätiloihinkin oli tilattu valkoista sävyä ulkovärin kaveriksi. Auton sisustan etuosaa tarkastellessa kaikki vaikuttaa olevan vielä hyvin, mutta vilkaisu takaosastolle meinaa pudottaa silmät päästä. Teslan toisen takaoven verhoilu on nimittäin keskiosaltaan ruskea, kun muut kolme ovat samasta kohdasta asiaankuuluvasti valkoisia.


On täysin käsittämätöntä, että kukaan Teslan tehtaalla ei ollut huomannut tämän tason mokaa lähes 80 000 dollarin arvoisessa autossa. Vielä uskomattomampaa on se, että myöskään Model 3:n asiakkaalle luovuttanut myyjäliike ei havainnut tässä yksilössä mitään vikaa. Tesla yrittää todennäköisesti kasata Model 3:ia suurimmalla mahdollisimmalla vauhdilla pysyäkseen edes jotenkin mukana tuotantomäärille asetetuissa tavoitteissa, mutta tämän ei silti pitäisi tapahtua laadun kustannuksella.

Toivottavasti jenkkiasiakas saa kuitenkin mahdollisimman pian oikeanvärisen oviverhoilun uuteen autoonsa. Teslankin luulisi ottavan tämän tason mokasta opikseen, koska käteisvarojensa rajoilla toimivalla sähköautopioneerilla ei ole yksinkertaisesti varaa tällaisiin virheisiin sen paremmin imagon kuin kassavarojenkaan puolesta.