Kiinnostaisiko vähän tehokkaampi taksi – G-Power kutittelee E-Mersusta tasan 800 heppaa

Saksalainen G-Power on tullut tunnetuksi virittämistään M-Bemareista, mutta nyt tuning-paja on uskaltautunut myös arkkivihollisen laitumille. G-Power esitteli jo muutama kuukausi sitten Mercedes-AMG:n nelilitraiseen tuplaturbokasiin tarkoitetun virityssarjan, joka nostaa padan huipputehoa jopa lähes 190 hevosvoimalla ja maksimivääntöä 150 newtonmetrin verran.

Moottoriviritys tuli aluksi tarjolle C-luokan huippuversiona toimivaan 63 S -versioon, jossa on kuitenkin yksi huono puoli äärimmäisiä teholukemia tavoiteltaessa. Auto on nimittäin pelkästään takavetoinen, jolloin suuri osa potkusta katoaa helposti taivaan tuuliin rengassavuna. Niinpä G-Power on nyt päättänyt tarjota samaa virityssarjaa E 63 S -isoveljeen, joka raapii perusasetuksissa joka nurkasta.


E 63 S:ssä on jo vakiona 612 heppaa ja 850 newtonin maksimivääntö, mutta G-Powerin käsittelyn jälkeen taksikorisessa Mersussa on komeat 800 heppaa ja tasan 1000 newtonin vääntö. Huimat lukemat on saatu taiottua esiin mm. turbojen CNC-sorvattujen turbiinikoteloiden ja pyörintäominaisuuksiltaan optimoitujen turbiinipyörien ansiosta. Modifioitujen ahtmien lisäksi muutosten listalle lukeutuvat mm. ruostumattomasta teräksestä valmistetut downpipet ja samasta materiaalista tehty pakoputkisto.

Moottorin softana palvelee puolestaan G-Powerin oma Performance Software V3. Se jättää moottorin suojatoiminnot ja diagnosointimahdollisuudet ennalleen, mutta ohjausyksikkö on laitettu uusiksi kasvaneen tehon ehdoilla. Vaiva ei mene hukkaan, koska jo vakiona nopea E 63 S pystyy muutosten jälkeen haastamaan jopa superautot suorituskyvyllään. Satasen nopeus on taulussa vain 3,1 sekunnissa, ja huiput ovat reilusti yli 300 km/h.

Ulkoiset muutokset on tarkoituksella jätetty pieniksi, koska Mercedes-AMG E 63 S on jo tehtaan jäljiltä tarpeeksi sporttinen useimpien ostajien makuun. G-Power lisää haluttaessa keitokseen muutamia kiiltävän mustia yksityiskohtia, ja auton alle tarjotaan firman omia Hurricane RR -nimisiä vanteita. Mustaa ja kiillotettua alumiinia yhdistelevät kiekot ovat 21-tuumaiset, kun taas tehtaalta E 63 S:ään saa korkeintaan 20-tuumaiset vanteet.