Kun Mercedes-Benz ja Range Rover yhtyivät keskenään, oli lopputulos mykistävä.

Vantagefield Range Rover Hunter on auto, joka ei varmasti jätä ketään kylmäksi. Ei kuitenkaan hätää, vaikka et olisi koskaan autosta kuullutkaan. Kyseessä on brittiläisen Vantagefield of London -nimisen tuunauspajan tekele 90-luvun alusta. Kyseessä on Range Roverista tehty muunnos, johon on taakse lisätty ylimääräinen pari renkaita, pidennetty koria ja kuin pisteenä iin päälle vaihdettu keulille W123-Mersun maski ja valot.

Kyseessä on asiakkaan toiveiden mukaan rakennettu kulkupeli, mikä saa ”asiakas on aina oikeassa” –fraasin kuulostamaan absurdilta valheelta. Makuja on tietenkin monia, mutta sen verran tyylitajuttomasta tilauskeikasta on kyse, että raha ei todellakaan tuo mukanaan tyylitajua. Autoja tehtiin hieman toisistaan poikkeava rypäs samalle asiakkaalle Lähi-Idästä, missä tunnetusti vaatimattomuus on rahamiesten suurin hyve.


Osassa autoja oli kangaskatto, osassa kiinteä kovakatto. Plussapuolelta mainittakoon, että kaikista löytyi voimanlähteenä V8-koneet. Eri automerkkien osien yhdistely näin tunnistettavasti ei ollut enää 90-luvun alussakaan uutta, mutta Rangesta ja Mersusta ei ollut siihen mennessä yhdistelty mitään vastaavaa.

Lopputuloksesta voisi vetää päätelmän, että kuusirenkainen laitos on jonkinlainen metsästykseen paremmin soveltuva versio G-Mersusta. Hunter lieneekin ollut esikuvana Mersun myöhempien aikojen kuusipyöräiselle G63 AMG 6×6 -versiolle. Mersun ja Rangen ristisiitoksen sisätiloista löytyy englantilaista jalopuuta, nahkaista penkkiä, sekä ylimääräistä tiivistettä ovista ja ikkunoista pitämään aavikon hiekat ulkotiloissa. Näissä maastoihmeissä onkin ollut mukava Arabian prinssin tiputella fasaanit taivaalta, ja laskea aavikkoketuista ilmat pihalle.