Mersun G-sarja uudistui maltillisesti

Mercedes-Benzin G -luokka on kokenut vuosien varrella vain maltillisia muutoksia ja näin on asian laita tälläkin kertaa. G-mallin omistajat ovat vaativia asiakkaita ja yksi auton suosion kulmakivistä on sen suhteellisen samanlaisena pysynyt ikoninen ulkonäkö.

Tässä uudistuksessa G saa moottoripäivityksen, jonka ansiosta tehoa on tarjolla 16 prosenttia enemmän, mutta polttoaineen kulutus pienempi. G 500:n nokalla on nyt 4.0 litrainen tuplaturbo V8, jonka teholuvut ovat 310 kW/422 hp ja 610 Nm.

G 350 d -mallin numerot ovat viritysasteesta riippuen välillä 155 kW/211 hp, 540 Nm – 180 kW/245 hp, 600 Nm. AMG G 63 täräyttää tiukkaviritteistä V8:sta ulos 420 kW/571 hp ja 760 Nm. Jos tämä ei vielä riitä, niin tarjolla on malliston lippulaiva, eli 12-sylinterinen AMG G 65 lukemilla 463 kW/630 hp ja tasan 1000 Nm.


G:n alusta on saanut uudet säädöt ja paremman ESP:n, jonka ansiosta auton ajettavuus on tasapainoisempi, turvallisempi ja mukavampi. G500-mallin yhteyteen on lisävarusteena saatavilla aktiivinen iskunvaimennus Sport ja Comfort säädöillä. Sport parantaa myös off-road kykyä ja vähentää maastureille tyypillistä kallistelua mutkissa ja isommissa töyssyissä.

Ulkopintaan G on saanut uudet puskurit ja pyöränkaaret, sekä uusia melkoisen pirteitä värivaihtoehtoja. Sisätila on perinyt elementtejä muilta uusilta MB:n malleilta, kuten 11,4 tuumainen monitoiminäyttö ja suuret ilmastoinnin puhallinaukot. Namikoita on viilattu maltilla, mutta AMG-mallissa on tarjolla reilummalla kädellä uusitut hallitalaitteet.

Mikäli perus AMG-malli ei ole vaativalle asiakkaalle riittävän ekslusiivinen, saavavilla on AMG Edition 463 -erikoismalli, mikä omaa erityisen sporttisen ulkonäön, kaksivärisen kojelaudan, designo nahalla verhoillut penkit, hiilikuitusomisteita ja muuta pientä mukavaa, millä omistaja saa olonsa tuntumaan erityiseltä.

[portfolio_slideshow id=5237 exclude_featured=true]