Saksalaisesta ladosta löytyi varsinainen aarre – alkuperäiskuntoisena säilyneestä Lamborghini Miurasta odotetaan huutokaupassa vähintään miljoonaa euroa

Vuonna 1966 esiteltyä Lamborghini Miuraa on usein kutsuttu maailman ensimmäiseksi superautoksi, ja Miuran harteille on sovitettu myös maailman kauneimman auton viittaa. Miura edusti lähes veistoksellisesti kaartuvine linjoineen vielä Lamborghinin 1960-luvun estetiikkaa, kunnes seuraavan vuosikymmenen Countach vei merkin lopullisesti kohti kulmikkaita ja teräviä muotoja.

Miuran status on tehnyt siitä myös yhden kaikkein arvokkaimmista klassikkoautoista. Suurin osa Miuroista on nykyään huippuentisöityjä, mutta mukaan mahtuu myös muutama täysin alkuperäiskuntoisena säilynyt yksilö. Nyt näiden autojen joukko lisääntyi Saksan Schwarzwaldin alueelta löytyneellä keltaisella Miura P400 S:llä, joka edustaa vuosimallia 1971.


Alustanumerolla 4245 varustettu Lambo myytiin uutena Nürnbergin kaupungissa asuneelle Walter Beckerille, joka toimi mainosalan johtotehtävissä. Miura viipyi hänellä kolme vuotta, kunnes auto jatkoi matkaansa eteenpäin harrastajatason kilpa-autoilijana kunnostautuneelle Hans-Peter Weberille. Hän piti auton todella pitkään, eli kuolemaansa saakka vuonna 2015.

Pian tämän jälkeen Miura vietiin säilytykseen Weberin ystävän latoon Schwarzwaldissa. Auto on säilynyt siellä näihin päiviin asti, ja kyseessä on todellinen poikkeusyksilö. Lamborghinin mittarissa on nimittäin vain 29 020 kilometrin ajomäärä, ja auto on Schrothin turvavöitä sekä etuvilkkuja lukuun ottamatta täysin alkuperäiskunnossa.

Ulkoväriksi Miuraan on aikoinaan valittu Giallo Fly -keltainen, joka saa kontrastia persoonallisesta sinisestä sisustasta. P400 S:n kulusta vastaa alkuperäinen 3,9-litrainen V12, joka tuottaa 370 heppaa. Auto myydään RM Sotheby’sin huutokaupassa, joka pidetään lokakuussa Lontoossa. Miuran hinnaksi arvellaan vähintään miljoona euroa, mikä voi olla jopa alakanttiin lähes täysin alkuperäiskuntoisesta autosta.