Tässä Volkkarissa on tarpeeksi tehoa ja moottoreita – jenkkien rakentamassa kolmoskoppaisessa Golfissa on kaksi turbo-VR6:ta ja 1600 hepan yhteisteho

Olemme kertoneet aiemminkin tuunatuista VW Golfeista, joiden teholukemat ovat parhaimmillaan nousseet tuhannen hevosvoiman paremmalle puolelle. Niistä nopeimmissa on ollut neliveto avittamassa ripeitä poistumisia viivalta, mutta voima on saatu sentään vain yhdestä moottorista. Nyt nettiin putkahti kuitenkin vieläkin erikoisempi kolmoskorinen Golf, jossa käytetään peräti kahta moottoria.

Jenkkien rakentamassa luomuksessa hyödynnetään kolmoskoppaisen Golfin alkuperäisen huippuversion tavoin kuusipyttyistä VR6-konetta, mutta tässä autossa niitä on yksi molemmilla akseleilla. Lisäksi myllyt on turboahdettu, ja niiden yhteisteho on parhaimmillaan 1600 hevosvoiman luokkaa. Potkua on siis enemmän kuin esimerkiksi maailman nopeimpiin hyperautoihin kuuluvassa Bugatti Chrironissa, ja kaiken järjen mukaan Golf myös painaa huomattavasti Bugattia vähemmän.

Kahden moottorin mukanaan tuoma neliveto ei ole ainoa vaihtoehto, vaan moottoreita voi käyttää myös erikseen. Niinpä kunnon burnoutit onnistuvat sekä etu- että takarenkaiden voimin. Ulkoapäin Volkkari näyttää vielä suhteellisen vakiolta, mutta levitetyt lokasuojat ja perässä komeileva jarruvarjo juoruavat menohaluista. Pyöränkaaret täyttyvät tehokkaasti leveistä kiihdytysslickseistä, ja sisustaakin on muokattu kiihdytyskäytön ehdoilla.


Näillä voimavaroilla kunnon turvakaaret ovat jo pakollinen varuste, ja kuski pysyy tukevasti paikoillaan kuppipenkin ansiosta. Auton teholukema on kahden vakiokuntoisen Lamborghini Aventadorin luokkaa, joten kyyti kiihdytyssuoralla on melkoista. Varttimaili on parhaimmillaan sujunut noin yhdeksässä sekunnissa, ja puolen mailin kiihdytyksen loppunopeudeksi on mitattu muikeat 295 km/h.

Katso oheiselta videolta, kuinka hieman tavallista ripeämpi kansanauto irtoaa viivalta kahden turbo-VR6:n voimin: